SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri muhtevain ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı sorunlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı az buçuk elan hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çallıkışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişangâh elan ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.